בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת!

אלון פוטש אלו דיגיטל שיווק משווק לשווק סוכנות משרד דיגיטלי לדיגיטל בדיגיטל רמת השרון מרכז תל אביב רמת גן עסקים עסק לעסקים לעסק קידום ממומן אורגני מקדם לקדם אינסטגרם לאינסטגרם באינסטגרם פייסבוק לפייסבוק בפייסבוק לינקדאין בלינקדאין ללינקדאין גוגל בגוגל לגוגל טיקטוק לטיקטוק בטיקטוק לידים מכירות הכנסות תוצאות

מה זה אסטרטגיה שיווקית?

אסטרטגיה שיווקית היא תכנית-העל שלך. תכנית שתלווה את העסק שלך לאורך זמן, אם לא למשך כל חיי העסק. תהיה לה טביעת אצבע בכל תוכן אותו תגיש ללקוחותיך ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ועוד), באתר שלך וכד'. האסטרטגיה השיווקית תבדל אותך משאר המתחרים בשוק ותקדם אותך לעבר המטרה העליונה – יצירת ביקוש למוצר/לשירות שלך.

אוקיי, ממה מתחילים?

אסטרטגיה שיווקית בנויה מ-2 אבני בניין חשובות:

  1. קהל היעד = הלקוחות אליהם אתה פונה.
  2. USP = Unique Selling Proposition = הצעת המכירה הייחודית שלך.

1. קהל היעד

קהל היעד שלך יהיה מורכב מפרסונה או ממספר פרסונות. קווים מנחים לאפיון הפרסונות:

  • נשים/גברים?
  • מה שמם?
  • בני כמה הם?
  • איך הם נראים – צבע עור, שיער, עיניים?
  • איפה הם גרים?
  • איפה הם עושים קניות?
  • במה הם עוסקים? ומה ההכנסה שלהם?
  • מה ההשכלה שלהם?
  • רמת הידע הטכנולוגי שלהם? (מספר בין 1-5)
  • באילו רשתות חברתיות הם גולשים ובאילו שעות ביום? (פייסבוק/אינסטגרם/טיקטוק)
  • מה הסטטוס המשפחתי שלהם?
  • מהם התחביבים שלהם?
  • מה הכי חשוב להם בשלב הזה של החיים?
  • מה הכאב הגדול ביותר שלהם? (לאו דווקא כאב הקשור במוצר/בשירות שלך).

כמובן שזה תלוי עסק, אך גם פרטים שנראים לך לא רלוונטיים יעזרו לך להגיע לדמות הלקוח הפוטנציאלי.

2. USP = Unique Selling Proposition = הצעת מכירה ייחודית

על מנת לבנות אסטרטגיה שיווקית מנצחת, לאחר אפיון הפרסונה, דמיין את חיי היום יום שלה, איך היא נכנסת למערכת יחסית עם המוצר/השירות שלך? איך החיים שלה יראו לאחר רכישתו? ונסה להגדיר את הבעיה אותה אתה מתכוון לפתור.

בשלב הבא, רשום מהו היתרון היחסי שיש למוצר/השירות שלך בעיני הפרסונה, דבר ייחודי שהיא תקבל מהמוצר שלך ולא תקבל מהמוצר של המתחרים. ההצעה שלך צריכה להיות משמעותית מספיק כדי להפוך לרלוונטית בעייני לקוחות חדשים וקיימים.

מטרת ה-USP = הנעה לפעולה - מה מניע אנשים לפעולה?

להיות אנושי, פירושו להיות מונע ע"י רגשות, ההיגיון נכנס בכדי להצדיק החלטה רגשית שכבר התקבלה. קיימים 2 מניעים עיקריים לפעולה:

פחד = הרצון להתרחק מכאב

השתוקקות = המשיכה לעונג

מה שיעורר אצל הלקוח הפוטנציאלי את הרצון לרכוש מוצר חדש, הוא לא המוצר עצמו, אלא הרגשות שהוא יחווה או הרגשות שימנע מהם ברגע שהמוצר הזה יהיה שלו. הלקוח קונה את מה שהמוצר יגרום לו להרגיש.

מסקנה: מבחן ה-USP שלך הוא מבחן הרגש. ההצעה השיווקית שלך תהיה משפט קצר המעניק לפרסונה תמונה ברורה של הייחודיות + המענה הרגשי בעקבות רכישת המוצר/השירות שלך.

בהצלחה בבניית האסטרטגיה השיווקית המנצחת שלך!

לכל שאלה והתייעצות ניתן לפנות אלינו, אלו דיגיטל: 054-5556273

 

נכתב ע"י גל אורי – מנהלת סושיאל באלו דיגיטל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

שתף את הפוסט

חדש בבלוג

מותו של פייסבוק

מותו של פייסבוק "שתדע לך, פייסבוק עומד להפוך ללא רלוונטי", כך לחשה באוזני יזמית ואשת שיווק מוכרת למדי. "המשתמשים עוזבים את פייסבוק בעשרות אלפים כל

קרא עוד