ניתוח מקרה מבחן: הכפתור שייצר לאמזון 300 מיליון דולר בשנה

אחד הדברים הכי יפים בשיווק דיגיטלי הוא איך הבנה של בני אדם יכולה להניב רווחים עצומים, ובמהירות. כדי להדגים את הנקודה הזו, ננתח את אחד המקרים הכי מעניינים של השנים האחרונות בתחום השיווק הדיגיטלי, מקרה שמכונה כפתור ה- 300 מיליון דולר של אמזון

מדהים כמה שזה מבריק: שינוי קטן, רווח עצום

לפני שנים לא כל כך רבות, קצת לפני שאמזון הפכה להיות שליטת ה- Ecommerce העולמית, גולשים שהגיעו לעמוד התשלום באתר היו צריכים לבחור באחת משתי אפשרויות: הרשמה לפתיחת חשבון חדש, או כניסה לחשבון קיים. 

שתי האפשרויות האלו נחשבות סטנדרטיות למדי באתרי Ecommerce, אפילו עד היום. אולם מתוך חתירה לשיפור תמידי, מומחי השיווק של אמזון חקרו את העמוד, וגילו שאחוז משמעותי מהקונים מקליקים "אחורה" במקום להשלים את הרכישה, מתוך חוסר רצון לפתוח חשבון באתר. 

לאחר מחשבה, בוצע עדכון לעיצוב העמוד. עדכון קטן, אך משמעותי מאין כמוהו – האופציה להרשם ולפתוח חשבון הוסרה. במקומה נוסף כפתור חדש של רכישה בלי חשבון. שינוי פעוט, כמעט בלתי מורגש. ומה היו התוצאות…? 

גם מומחי השיווק הדיגיטלי של אמזון הופתעו כאשר הנתונים החלו לזרום. הכפתור החדש הגביר את אחוזי השלמת הרכישה בלא פחות מ- 45% (!!!). העליה ניכרה גם ברווחים – בחודש הראשון להופעתו הכפתור ייצר עוד 15 מיליון דולר. בדיעבד הסתבר שזו רק ההתחלה, שכן עד תום אותה השנה הכפתור ייצר רכישות חדשות בשווי 300 מיליון דולר.

שיווק דיגיטלי: זה הכל אנשים

עבודת השיווק הדיגיטלי כרוכה בהרבה מספרים – ניתוח נתונים, חישוב אחוזים, ניהול תקציבים… אבל בסופו של דבר, כל הנתונים המספריים האלו יוצרים סיפור שבמרכזו עומדים אנשים

זהו כנראה השיעור החשוב ביותר שניתן ללמוד מהמקרה של אמזון: מומחי השיווק הדיגיטלי קראו את הנתונים המספריים והפיקו מהם מסקנות אודות ההתנהגות האנושית שהם מייצגים. בשלב הבא, הם חשבו על מהלך מעולם ה- UX (חוויית משתמש) שיהיה פתרון לנקודה החלשה של העמוד (חוסר רצון להירשם). 

אנחנו בחברת אלו דיגיטל גם נוקטים בגישה של אמזון. אנו חוקרים את הביצועים של כל מודעה, אתר או עמוד נחיתה שאנו מתפעלים, ומפיקים מהם מסקנות אודות הגולשים האנושיים – וכך משפרים ביצועים של מודעות וקמפיינים ללא הרף.

צרו קשר כדי לשמוע עוד.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

שתף את הפוסט

חדש בבלוג

מותו של פייסבוק

מותו של פייסבוק "שתדע לך, פייסבוק עומד להפוך ללא רלוונטי", כך לחשה באוזני יזמית ואשת שיווק מוכרת למדי. "המשתמשים עוזבים את פייסבוק בעשרות אלפים כל

קרא עוד